شناسهٔ خبر: 147888 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری کردستان با اعتبار بالغ بر ۲۱۸ میلیارد ریال

کردستان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: به منظور نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان در سال جاری ۶ دستگاه ماشین آلات خریداری شده که سه دستگاه آن کشنده است که با این اقدام، تمامی ۱۰ شهرستان استان مجهز به دستگاه کشنده شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در سال جاری به منظور نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری جهت خرید ۶ دستگاه ماشین آلات، بالغ بر ۲۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: این دستگاه‌ها شامل ۳ دستگاه کشنده فاو ده چرخ، یک دستگاه لودر هپکو، یک دستگاه ماشین خط کش و یک دستگاه گریدر هپکو می‌باشد. وی گفت: با خرید این سه دستگاه کشنده در حال حاضر تمامی ده شهرستان استان مجهز به دستگاه کشنده شده اند. 

حسنی با بیان اینکه کارکرد این کشنده‌ها در جهت تسهیل جابجایی ناوگان سنگین راهداری است؛ افزود: این امر تاثیر بسزایی در به حداقل رساندن هزینه کرد تعمیرات، استهلاک و پیاده روی زیاد ماشین آلات سنگین دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات سال جاری برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در تمام ایام سال اورهال و نگهداری ماشین آلات برای استفاده مناسب در فصل‌های مختلف انجام می‌شود. 

وی میانگین عمر ماشین آلات سنگین راهداری استان همچون لودر، بولدوزر، گریدر، غلطک و… را ۲۸ سال به بالا اعلام کرد و افزود: میانگین عمر ماشین آلات نیمه سنگین (کمپرسی و کمرشکن) نیز ۳۶ تا ۴۰ سال به بالا است. 

حسنی گفت: میانگین عمر ماشین آلات سواری ۱۸ سال به بالا و ماشین آلات تخصصی راهداری زمستانی (برف خور) ۵۰ سال به بالا است و قریب به ۹ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات راهسازی آن توسط ۳۷۷ دستگاه ماشین آلات صورت می‌گیرد.